En dan nu in India!! - Reisverslag uit Trichy, India van Els Deelen - WaarBenJij.nu En dan nu in India!! - Reisverslag uit Trichy, India van Els Deelen - WaarBenJij.nu

En dan nu in India!!

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

07 November 2012 | India, Trichy

Daar zijn we dan, pas een kleine week in India en nu al boordevol indrukken. Afgelopen zaterdag keurig op tijd vanuit Schiphol vertrokken, vlotte overstap op Heathrow (wel strenge controle) uiteindelijk precies volgens plan om 1uur 's nachts geland op het vliegveld van Chennai (Madras) Van daaruit door naar Mamalapuram, een kust plaatsje zo'n 1 1/2 uur rijden. Kort nachtje dus en in de loop van de ochtend maar eens verkennen waar we terecht zijn gekomen. Duidelijk is meteen dat het warm is (erg warm!!). De grote moesson heeft in juli en augustus weinig regen gebracht daardoor is er weinig afkoeling ontstaan en is het, ook voor Indiase begrippen bloedheet. Het is zondag en dat betekend dat er veel dagjesmensen vanuit de grote stad Chennai een bezoek brengen aan dit dorp om de heilige plaatsen van dit stadje te zien. Dit geeft een grote drukte in het dorp maar ook op het strand. Hele familie's wagen zich met opgetrokken sari in de branding. Op het strand staan allerlei eetwagentjes waarop gekookt wordt maar ook veel ijskarretjes en wat kermisachtige draaimolens. Naast elkaar staan ook een paar schiettentjes. Een houten wand met, achter elastieken, hele rijen kleurige ballonnen. Ik kan de verleiding niet weerstaan en schiet een rondje. Grote prijzen zijn er helaas niet te winnen deze keer. We laten de tempels vandaag voor wat ze zijn en wandelen terug richting hotel voor de lunch, onze eerste tali, en een duik in het zwembad. De drukte op straat, met koeien, heel veel mensen en nog veel meer getoeter is voor vandaag even genoeg.
De volgende ochtend lopen we naar het strand voor het ontbijt. We hebben een prima plekje pal aan het water waar we het
binnenkomen van de vissersbootjes en het checken van de netten prima kunnen volgen. Om de vissers lopen een paar oude mannen die kleine visjes, die door de vissers worden achtergelaten, meenemen. Waarschijnlijk hun maaltijd voor vandaag. Later op de dag zien we alle hoogtepunten van het plaatsje, gedeeltelijk rondgereden in een autoriksja. We komen bij een tempel die tevoorschijn is gekomen door de tsunami. De riksjachauffeur beschrijft aan ons hoe het was tijdens de tsunami en hoe bang ze waren. Als je ziet wat er door een aantal grote golven tevoorschijn is gekomen krijg je een beetje een idee wat de kracht moet zijn geweest. We bezoeken ook nog een klein dorpje waar de kinderen uit de lagere klassen bijna in gevecht gaan om op de foto te mogen.
Als we terugkomen in het hotel zien we een van onze groepsgeloven met een van pijn vertrokken gezicht in een stoel bij het zwembad. Hij is van een trapje gevallen en moet naar het ziekenhuis met een heel pijnlijk arm. daar blijkt dat hij een vervelende fractuur heeft waaraan hij geopereerd moet worden en zo wie zo niet meer mee mag reizen. Hij besluit zich in Nederland te laten opereren en de volgende dag moeten wij helaas afscheid van hen nemen, wij gaan richting Pondicherry en zij reizen, na 48 uur India, naar Amsterdam!
Onderweg naar Pondicherry bezoeken we Auroville, een grote leefgemeenschap gebaseerd op de filosofie van Aurobindi en zijn partner "The Mother" .Het idee is een gemeenschap te creëren waar iedereen kan zijn ongeacht kleur, ras , religie, geslacht. Het is inmiddels een behoorlijk grote gemeenschap met meer dan 2000 inwoners. Om er te kunnen wonen moet je echter wel een groot geldbedrag meenemen en daarnaast een huis kopen of op eigen kosten bouwen. Dus nog niet echt voor iedereen... ze hebben een prachtige meditatietempel gebouwd waar wij op afstand naar mogen kijken. Later in de middag lopen we rond door de stad Pondicherry en worden gezegend dor de tempelolifant bij de tempel gewijd aan Ganesh. Vandaag via een tweetal prachtige tempels in Trichy terecht gekomen in een prachtig hotel (Met WIFI!) vandaar dat er nu gelegenheid is om wat te laten horen. Ik ga nu lekker pitten, morgen weer een mooie dag voor de boeg! Wordt vervolgd!

• 07 November 2012 - 18:40

Regien:

Els wat fijn dat je een bericht stuurt. Mooidathet goed gaat en je al veel hebt gezien.
    Geniet er lrkker van. Hier is de herfst niet verkeert hoor. Het weer is op het moment prima. Fris, droog en af en toe een zonnetje. Liefs. X Regien

• 07 November 2012 - 19:26

Otto:

Klinkt weer naar daar. Fijn dat je het goed hebt en een goede vlucht gehad hebt. Cultuurshockje gehad?
    Blijven genieten maar. Hier alles goed.
    Groetjes Otto

• 07 November 2012 - 22:25

Lilian:

Eindelijk genieten! Zo je hebt al veel indrukken opgedaan, blijf maar doen is je van harte gegund. Ook al is het warm koester het want hier is het echt herfst wweer, nevelig, wind en het begint af n toe te regenen.
    Groetjes Lilian

• 08 November 2012 - 00:55

Mia Van Deelen:

Fijn om te lezen dathet jullie goed gaat,jammer van die mijnheer met die breuk. Wees dus voorzichtig en blijf gezond!.Hier allea oké. Zaterdag komt Riet weer en kan ik over jou vertellen. Ik ben vanavond naar her zingcafé geweest met Toos. Altijd heel leuk. Lieve groeten ,ook voor Hennie.Ma.

• 08 November 2012 - 07:49

Jannie:

Hallo Els,

wat leuk iets van je te horen. zal je blijven volgen de komende weken.
    groetjes Jannie

• 08 November 2012 - 09:38

Margreet Hellinga:

Hoi Els,
    Wat kun jij mooi schrijven. Je ziet het direct voor je als je het leest. Als ik hier vanaf mijn werkpkek naar buiten kijk, is het grijs en donker en op dit moment zit ik hier helemaal alleen.

Geniet ervan!

Groetjes Margreet

• 08 November 2012 - 09:51

Peter En Liesbeth :

Ha Els en Henny,

Het lijkt wel of jullie op een nadere planeet zijn geland.
    Veel plezier samen!

Groetjes,

Peter en Liesbeth

• 09 November 2012 - 17:06

Ma V.beek En Jan:

hallo els en henny
    wij waren gisteren weer op pad,wel een sms gestuurd nu is ma helemal gerust gesteld .
    wat is het genieten daar voor jullie,blijf- gezond en houd alles heel.
    lieve groetjes ma en jan