Varkala, hippie time!! - Reisverslag uit Kochi, India van Els Deelen - WaarBenJij.nu Varkala, hippie time!! - Reisverslag uit Kochi, India van Els Deelen - WaarBenJij.nu

Varkala, hippie time!!

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

16 November 2012 | India, Kochi

Waar waren we gebleven, de backwaters! Twee dagen hebben we rondgevaren op brede en smalle vaarten en over meren. De backwaters is het achterland achter de zee. Een soort kruising tussen Giethoorn en de Mekongdelta. Vanaf de boot zie je het leven van de bewoners langs het water aan je voorbij trekken. Er wordt gewassen en gezwommen in het water en voor alle vervoer gebruikt. Uiteraard wordt er veel gevist. Dat gebeurd vooral met een systeem vanuit China, met een soort hevelsysteem laat men grote netten in het water zakken. Een lamp erboven en de vissen zwemmen in het net. Het hele net wordt met dit ingenieus takelsyssteem weer omhoog gehesen. We varen langs rijstvelden en kokosplantages. Er hangt een verstilde sfeer, over 50 jaar gaat het leven hier nog net zo als nu.. Veel vogels, prachtig zwevende visarenden. We overnachten onderweg in een resort dat op verschillende eilandjes is gelegen. Dat betekend dat we voor het ontbijt en diner met de boot moeten overvaren om bij het restaurant te komen. Een ietwat hachelijke onderneming, het is een heel erg wiebelend bootje! Na de tweede vaar dag eindigen we in Varkala, een kustplaats waar veel backpackers komen. Hier lopen oude en jonge hippies rond, als je ergens gaat zitten klinkt de muziek van Bob Marley uit de speakers. Het enige dat ontbreekt is een joint!! Op de klif is het paradijs gebouwd, heerlijke eettentjes, verleidelijke winkeltjes en een uitzicht... Geweldig. In dit dorp is alcohol gebruik officieel niet overal toegestaan (zoals veel in India) maar onder de tafel is veel mogelijk ;-). We vragen de eerste avond of er bier verkocht wordt, dit is wel het geval maar we krijgen een grote wit porceleinen soepkom om uit te drinken en de fles bier wordt verpakt in een krant onder de tafel gestald...Hij smaakt er niet minder om. Vandaag een heel relaxte dag gehad. We hebben op de klif ontbeten (smaakt lekker, omelet met zeezicht) kwamen langs een kleermaker waar een broek en top is aangemeten en in de loop van de ochtend om de beurt een geweldige massage gehad. Toen we daar van waren bijgekomen was het weer tijd om wat te eten en de kleding op te halen. Nog wat geshopt en daarna tijd voor diner. Je zou er moe van worden. Morgen weer vroeg op, om 8 uur vertrekt de bus naar Cochi

• 16 November 2012 - 16:40

Jettie Van Beek:

Heeeeel vermoeiend allemaal! Jeetje ik zou niet willen ruilen! (-: Gr. Jettie

• 17 November 2012 - 12:39

Ma V.beek En Jan:

lieve dames
    wat een belevenissen blijf genieten en gezond.
    hartelijke groeten ma en jan

• 18 November 2012 - 11:52

Otto:

Ik hou me aabevolen voor de recepten die je meeneemt. Klinkt allemaal wel erg lekker en relaxed. Krijg je daar dan ook soep in een bierglas? Bob Marley in India, had ik niet echt verwacht reggae met een gamalan? Jaah man. Blijf genieten!

• 18 November 2012 - 15:13

Els Van Deelen:

Nee,soep in een soepkom. Het bier zie je ook niet op de rekening. Wordt als chefs special of special tea genoteerd :-)

• 18 November 2012 - 16:36

Jos:

Hallo Lieve Els en Henny

Geweldig omdaar zo een tijdje als oude hippie even te zijn.
    Ga nog lekker even genieten van alles.
    Groetjes

• 22 November 2012 - 17:10

Mia Van Deelen:

Wat heerlijk dat lange verhaal,ik heb er van genoten.ga zo door.Hier alles oké.
    Wel wat kouder als bij jullie! liefs voor beiden ma.