Kerala - Reisverslag uit Thekkadi, India van Els Deelen - WaarBenJij.nu Kerala - Reisverslag uit Thekkadi, India van Els Deelen - WaarBenJij.nu

Kerala

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

13 November 2012 | India, Thekkadi

We zijn een paar dagen geleden de drukte van de stad Madurai ontvlucht en zijn van het district Tamil Nadu verhuisd naar Kerala. De oppervlakte van deze provincie is zo groot al Nederland en het bevat het dubbele aantal inwoners in vergelijking met ons land. Hoezo dichtbevolkt! Elke provincie of district heeft zijn eigen taal en hier ook weer een ander schrift. Indiërs communiceren onderling met elkaar in het Engels als ze uit verschillende delen van het land komen. Alleen is dat een Engels (hinglish)dat voor ons vaak nauwelijks te verstaan is, zeker als ze daarbij met hun hoofd schudden zodat je niet weet of het nu ja of nee is. Een Indiër zal niet tegen je willen zeggen dat hij iets niet weet maar vaak dan maar zo maar wat zeggen. Kan vervelend zijn als je de weg vraagt en je wordt telkens een compleet andere kant op gestuurd.
Kerala wordt ook "Gods own country" genoemd. Dit is het gebied waar Engelsen, Nederlanders en andere landen om hebben gevochten voor de specerijen, de thee, koffie en rubber. We zijn langs eindeloze thee en cardamon plantages gereden en zullen morgen koffie, rubber en ananas gaan zien. Langs de weg groeien in de berm hele hagen met Datura, Windes en andere prachtige bloemen. We hebben gisteren een specerijtuin bezocht, daar geleerd dat fivespice kruid niet een mix is van vijf kruiden is, maar uit 1 plant komt!
Kerala is ook het land van de Ayurvedische massages. Daar hebben we vanmorgen van genoten, inclusief stoombad. Daarvoor moesten we in een soort houten kist gaan zitten op een krukje, je hoofd stak uit een gat en er werd stoom in de kist geblazen. Deze kisten zijn gebouwd op de gemiddelde Indiër waardoor Henny helemaal uitgestrekt moet gaan zitten om met het hoofd uit het gat te kunnen steken en ik mijn schouders niet onder de rand kon krijgen, dan maar een beetje onderuitzakken en wringen en dan lukt het ook, een lager krukje zou ook kunnen helpen. We konden gelukkig geen foto's van elkaar maken!!
Vanavond met een aantal leden van de groep gekookt bij een familie thuis. Heerlijk gegeten en zelf parati brood gemaakt(soort rotie speciaal van deze streek). De recepten zitten in de tas dus terug in Nederland kan ik het voor de liefhebbers nogmaals proberen.
Morgen gaan we verder de natuur in, we gaan richting Backwaters, een groot watergebied waar we een aantal uren gaan varen op een houseboat, als het goed bevalt kunnen we op die boot blijven slapen. Daar zal vast geen WIFI zijn, het zal dus wel een paar dagen duren voordat we ons weer melden! Vandaag een feestdag hier, Happy Diwaali allemaal!!!

  • 13 November 2012 - 18:59

    Ma V.beek En Jan:

    lieve els en henny
    wij genieten geweldig van jullie reis beschrijving .
    ik moet het aan jetty,die zondag hier was,door stiuren.
    nog heel veel vacantie plezier.
    veel liefs ma en jan

  • 13 November 2012 - 20:16

    Peter En Liesbeth :

    Hilarisch die masssage! Wat had ik daar graag wel foto's van gemaakt!
    Veel plezier samen en we zien jullie volgende verslag graag tegemoet.

    P&L

  • 13 November 2012 - 20:16

    Peter En Liesbeth :

    Hilarisch die masssage! Wat had ik daar graag wel foto's van gemaakt!
    Veel plezier samen en we zien jullie volgende verslag graag tegemoet.

    P&L

  • 13 November 2012 - 20:16

    Peter En Liesbeth :

    Hilarisch die masssage! Wat had ik daar graag wel foto's van gemaakt!
    Veel plezier samen en we zien jullie volgende verslag graag tegemoet.

    P&L

  • 13 November 2012 - 20:18

    Peter En Liesbeth :

    Shit, het duurde wat te lang voordat ik de reactie geplaatst zag, dus ik dacht ik klik nog maar een paar keer...

  • 13 November 2012 - 22:36

    Jettie Van Beek:

    Hallo Els en Henny,

    Via ma en Jan hoorde ik van de verslagen. Heb me gelijk maar aangemeld want ik vind het leuk om jullie avonturen te lezen. Zo te lezen maken jullie heel wat mee en kan het nog veel voller dan in Nederland. Geniet de komende dagen van de natuur en de rust, laat je lekker masseren en Henny.......ik kom een keer indiaas bij je eten......want de recepten zijn al in de pocket begrijp ik. alleen nog een kwestie van uitvoeren (-:

  • 14 November 2012 - 17:42

    Regien:

    Leuk om jullie zo te volgen, ik zie het helemaal voor me jullie in die kisten:-) veel plezier, voor de recepten hou ik me aanbevolen. Liefs regien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Thekkadi

Zuid India

29 dagenreizen door Zuid-India. Aankomst in Chennai,en vertrek vanuit Mumbai

Recente Reisverslagen:

26 November 2012

Goa

22 November 2012

Weer in de lucht

16 November 2012

Varkala, hippie time!!

13 November 2012

Kerala

10 November 2012

Tempels en veel getoeter
Els

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 6206

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 31 Oktober 2017

CHINA!

30 December 2014 - 12 Februari 2015

Thailand, Laos en Cambodja

03 November 2012 - 01 December 2012

Zuid India

Landen bezocht: