Goa - Reisverslag uit Benaulim, India van Els Deelen - WaarBenJij.nu Goa - Reisverslag uit Benaulim, India van Els Deelen - WaarBenJij.nu

Goa

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

26 November 2012 | India, Benaulim

Vanmorgen om 05.30 uur zijn we met de trein in Goa gearriveerd. Gisteren om 18.00 uur vertrokken. En reis die geheel volgens de oorspronkelijke planning is verlopen hetgeen een grote uitzondering is in India. Gelukkig waren de kamers in ons hotel al beschikbaar, we hadden de kans dat we eerst tot 12.00 uur zouden moeten wachten. Na een ontbijt zitten we nu heerlijk aan het zwembad bij te komen. Gebruikelijke opstelling: Henny in de schaduw en ik in de zon...
We hebben de afgelopen dagen weer prachtige dagen gehad, veel in kleinere plaatsen waar geen internet was.
We zijn afgelopen vrijdag uit Mysore vertrokken. Hebben hier eerst nog een markt bezocht waar die mooie verfstoffen te koop zijn, prachtige plaatjes die je hiervan kunt maken, ik kan ze helaas niet toevoegen aan dit verslag omdat ik met een wat lastige verbinding zit. Ook werden op deze markt bloemenslingers en andere bloemenversieringen gemaakt die als offers voor tempels worden gebruikt. Enorme slingers met afrikaantjes, jas mijn en rozen. Je krijgt bij het langslopen heel lief een bloemetje aangeboden voor in je haar. Daarna weer op stap en een aantal prachtige tempels bezocht. Je weet niet waar je kijken moet zoveel moois is er te zien. Deze tempels zijn helemaal uit steen opgebouwd. de details lijken vaak op houtsnijwerk zo verfijnd. We hebben een goede uitleg gekregen en ik kan de verschillende verschijningen van Brahma, Vishnu en Shiva en hun echtgenotes nu aardig herkennen. Bij de tempels komen ook veel pelgrims die allemaal even nieuwsgierig naar je zijn. Altijd vragen naar je naam en waar je vandaan komt en of je met ze op de foto wil. Henny en ik zijn met groepen van wel 15 man op de foto gezet. Om de beurt komt er een ander naast je staan en als je dan je arm om hun schouder legt (wat voor mij niet zo moeilijk is met die kleine mannetjes:-)) is het helemaal geweldig. Je zou het nog gaan missen al die aandacht..
En nu een paar dagen Goa. Lekker bijkomen van alle indrukken en ook en beetje rondkijken. Dan vliegen we donderdag naar Mumbai ipv 15 uur trein en dan nadert het einde van deze fantastische reis... Invoeg een paar foto's vanuit de bus genomen toe. Een eerdere poging hiertoe plaatste alle foto's bij het eerste verslag, alle begin is moeilijk!
Nu lekker een duik in het zwembad. Groetjes, ook van Henny en veel liefs van mij, Els

• 26 November 2012 - 11:15

Peter En Liesbeth :

Beste Els en Henny,

Nog veel plezier de laatste dagen. Geniet er nog even lekker van. As. zaterdag landen jullie op Schiphol en kom jullie ophalen. Hopelijk is British Airways net zo punctueel als de Indiase spoorwegen:)

• 26 November 2012 - 21:25

Mia Van Deelen:

Jeetje Els en Hennie , je ogen zouden zeer gaan doen van al die mooie kleuren fijn al die dingen te mogen mee maken.Ben je al bruiner geworden?Voorlopig zal daar hier niets aan toegevoegd worden want de zon lat zich niet al te veel zien. Hier alles oké, tante ellie is in afwachting van een oproep voor Nieuwe gein,ziekenhuis . Ze moet via een katheter een nieuwe hartklep krijgen. Hopelijk gaat het goed.Hier zijn de winkels al aardig in de kerststemming,daar rollen jullie zo weer in!Lieve mensen geniet nog even en we zien de rest van de foto,s binnenkort!Heel veel liefs,
    Ma.