LuangPrabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Els Deelen - WaarBenJij.nu LuangPrabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Els Deelen - WaarBenJij.nu

LuangPrabang

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

10 Januari 2015 | Laos, Luang Prabang

De tweede week is een eind onderweg. We zitten inmiddels 2 dagen in Luang Prabang. Op woensdag de 8e vertrokken uit Thailand. Visum geregeld bij de grensovergang naar Laos. daar hadden ze wel een goed systeem voor, leek in eerste instantie!! Bij loket 1 lever je je paspoort, de aanvraag voor het visum en pasfoto in. Vervolgens wordt je doorgestuurd naar loket 2 waar je je dollars mag afgeven en je paspoort met visum retour krijgt. Echter na de procedure bij loket 1 ging loket 2 dicht voor het ontbijt van de medewerkers van de douane. Een hele rij wachtenden en niemand weet voor Hoelang. Het gekke is als dit in Azië gebeurd, berust iedereen en wacht geduldig tot het loket weer open gaat, er wordt zelfs wat om gelachen. Ik weet niet wat er zou zijn gebeurd als dit in Nederland had plaatsgevonden! Uiteindelijk konden we met visum vertrekken richting de boot. Zo'n mooie lange rivierboot waar de kapitein met zijn gezin op wonen. Was heerlijk relaxed om vanuit comfortabele stoelen het prachtige landschap aan je voorbij te zien trekken. Er stond koffie, thee en fruit voor ons klaar en er werd een heerlijke lunch gemaakt. Aan het einde van dag 1 werden we naar ons hotel voor die nacht gebracht en de volgende dag ging de tocht verder. Het was niet heel warm op de boot en de weersvoorspellingen deden ons het ergste vrezen; de dag na aankomst in LuangPrabang begon het te regenen en het is eigenlijk niet meer gestopt. Wat dus heerlijk flaneren in deze leuk stad moest worden werd soppen in een plastic poncho! Als het goed is wordt het morgen droog! Hebben we nog een dag om wat te ondernemen. Van horen zeggen weten we dat we in het verlengde van een tyfoon in Vietnam zitten. Hier gelukkig geen harde wind alleen regen die met bakken uit de lucht komt. We hebben dan ook maar besloten de vlakte met kruiken, ligt nog meer richting Vietnam!, over te slaan. We vertrekken maandag met de VIP bus richting Vang Vieng en het betere weer.

• 10 Januari 2015 - 19:04

Claudia:

hoi els en Hennie, wat maken jullie een ontzettend mooie reis zeg! Geniet ervan en wij volgen jullie vanuit een koud Nederland op de voet. Liefs claudia wilfred Colin en Ian xxx

• 10 Januari 2015 - 21:49

Mia Van Deelen:

Ja ik vind dit ook leuk maar hoop dat het weer ook leuker wordt! Groetjes ook aan Hennie. Ma.

• 13 Januari 2015 - 08:37

Sonja:

Veel plezier verder. Het weer hier is herfst

• 13 Januari 2015 - 17:44

Anneriek Laseur:

Hoi Els,

Leuke reis verslagen en mooie foto 's. Nu alleen nog de zon!! Geniet maar lekker verder! groetjes, Anneriek